zondag 15 juni 2014

Ultraviolence

De melancholieke stem van Lana del Rey betovert je keer op keer. Over haar nieuwe album Ultraviolence zegt ze zelf: 'Het is zo goed, dat ik mijn vorige album gewoon vergeet. Ik ben er helemaal verliefd op.' Terwijl ze eerder nog liet weten dat ze worstelde met de opvolger van haar succesvolle album Born to Die. Het is ook een lastige taak om je succes van de vorige keer te overtreffen. Ze zei over haar vorige album: 'Alles wat ik wilde zeggen, heb ik gezegd.' Nu lijkt het alsof ze toch nog meer te vertellen had om met de wereld te delen, want 16 juni komt haar nieuwe album Ultraviolence uit.

Er zijn al een aantal singles uitgegeven, zoals het lied Shades of Cool. Het is een mysterieus lied met melodieën die doen denken aan een lied uit een James Bond film. West Coast is daarentegen een dromerig lied. De stijl van Lana del Rey is melancholisch en past perfect bij haar vintage uitstraling. Het lied Brooklyn Baby is erg minimalistisch, maar toch sfeervol. Het nummer dat vernoemd is naar haar album, Ultraviolence, is niet zo sterk als de andere nummers. Het blijft allemaal een beetje hetzelfde en daarom mist er een beetje spanning. 

Het grootste verlangen van Lana Del Rey is om filmmuziek te maken. Dat is echt een droom van haar. Ze heeft nu al twee liedjes op haar naam staan: Young and Beautiful uit The Great Gatsby en Once Upon A Dream uit Maleficent. Deze liedjes zijn ook echt aanraders om naar te luisteren. Zet ze op je Ipod en droom lekker weg bij de zwoele stem van Lana del Rey. 



















Bron foto: lanadelrey.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten