vrijdag 18 april 2014

Hulp bij keuzes maken




Keuzes. Elke dag komen we voor keuzes te staan, hoe klein ze ook zijn. Sommige keuzes zijn belangrijk en daarom lastig om te maken. Nachten liggen we wakker van het piekeren. Door deze vragen te beantwoorden, kom je dichterbij het maken van je keuze.

1. Sta ik volledig achter deze keuze?
2. Helpt deze keuze mijn droom en mijn doel in het leven te bereiken?
3. Heeft deze keuze effect op de mensen om mij heen? Zo ja, wat vinden zij hiervan?
4. Waar sta ik over een aantal jaar en hoe denk ik dan terug aan deze keuze?
5. Krijg ik er spijt van als ik het nu niet doe?
6. Maakt het mij gelukkig?
7. Voelt het goed?
8. Wat weerhoudt mij ervan om deze keuze te maken? Bijvoorbeeld angst of de mening van anderen.

9. Is het iets wat je al heel lang wilt?


Neem de tijd met het maken van keuzes. Luister naar je hart en je verstand. Het is niet erg als je iets niet meteen weet, slaap er een nachtje over. Vul deze vragenlijst in, weeg de voor- en nadelen van je keuze af en als je eruit bent: hak de knoop door. Doe de dingen die jou gelukkig maken, want jij moet uiteindelijk leven met je keuze.



Veel succes met het maken van (lastige) keuzes!



xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten