woensdag 23 juli 2014

Boekrecensie: L.A. Candy van Lauren Conrad

Nu het vakantie is heb je genoeg tijd om te lezen: in het vliegtuig, aan het strand, tijdens het zonnen... Noem maar op! Lauren Conrad is vooral bekend geworden van reality-serie The Hills. Toen ze stopte met The Hills heeft ze niet stilgezeten. Ze heeft haar eigen kledinglijn gelanceerd, ze is een blog begonnen en ze heeft al meerdere boeken geschreven! Haar eerste boek, L.A. Candy, ga ik nu bespreken.

Samenvatting
Jane en haar beste vriendin Scarlett verhuizen naar L.A. Al snel worden ze ontdekt door een tv-producer en hij vraagt of ze mee willen doen in een nieuwe realityshow: L.A. Candy. Natuurlijk willen ze meedoen en ze genieten volop van alle voordelen: een nieuw appartement, gratis designerkleding en toegang tot de beste clubs en restaurants. Maar schijn bedriegt, er zitten ook veel nadelen aan de realityshow. Daarnaast moeten de meiden ook nog zien te dealen met hun plotselinge faam en jaloezie.

Het boek
L.A. Candy is het debuutroman van Lauren Conrad. Dat heeft ze erg goed gedaan! Het boek is leuk en leest gemakkelijk weg. Je krijgt een goed beeld van hoe een realityserie in elkaar steekt. Natuurlijk weet je dat een realityshow drama moet bevatten, maar nu kom je echt te weten hoeveel er nep en verzonnen is in zo'n serie. Daardoor krijg je weer zin om naar The Hills te gaan kijken, maar dan met een andere kijk erop. Als je van drama, sappige roddels, glamour en chicklits houdt dan is dit een aanrader! Het boek eindigt met een cliffhanger, dus als je hier eenmaal aan begint, dan wil je de rest van de serie ook lezen.

Geen opmerkingen: